27 avril 2008

Lilas et Ceanothe

Ici le lilas violet double, il embaume le jardin.
Purple Lilac, sweet smell all over the garden.
Lilac and Daisies. Le lilas sur fond de paquerettes qui sont condamnées à passer sous la tondeuse.
Céanothes dans le fond du jardin, au soleil, elle est magnifique.
No translation for "céanothe", I am far too lazy to look for the right word in the dictionary, virtual or real. It's a bush at the far end of the garden, a big splash of blue.
Monsieur Garden travaille à mériter son surnom de blog. La photo est prise du premier étage de la maison. On ne voit pas la Céanothe sur la photo, qui est plus au fond sur la droite.
Mr Garden is working hard, he truly deserves his blogname. The photo has been shot from the house first floor. You don't see the Ceanothe on the photo, it's a bit more on the right side and further down.

15 commentaires:

Jeannie a dit…

I wish I could visit you and enjoy your spring then come back here and have mine too. I can practically smell the lilacs.

Tifenn a dit…

Quel beau jardin! j'adore la couleur du lilas et du céanothe que je ne connais pas. Je vais chercher et on verra, mon jardin est encore out bbé, on peut encore y mettre des choses. Quoique.

Unknown a dit…

Dany, am back from Besut (1 night only) and 2nd night at Hyatt kuantan, tiring trip. Your garden is VERY BIG, not the small little garden i imagined. i believe both you and mr garden have got lots of work to tend to, so beautiful ...BIG HUG :)

La Cremiere a dit…

Le lila est splendide. Il a l'air de faire encore beau chez vous. Ici il fait gris et il pleuviote. Enfin tout va bien. On t'envie ton jardin d'ici.

ortho a dit…

Your lilacs and daisies look pretty. I bet they smell nice too. You're lucky that your gardener is a hard worker. He has done a nice job this year. Maybe you could pay him a bonus.

The Zombieslayer a dit…

That last picture is especially beautiful. One of my dreams is when I retire, I'd like to have a garden like that with lots of birds.

by Danie a dit…

Ortho, Ok for the bonus, I am going to give him straight away.
Zombie, and we have the birds too! especially one little red robin is following us everywhere.
La Cremière, you are soon going to enjoy it.
Jeannie, you're welcome.
M Kate, yes a huge Garden remember, you asked me if a Garden in France really existed? ha ha ha.
Tifenn, pas trop de chose, il faut laisser de la place pour jouer.

Anonyme a dit…

J'adore l'odeur du Lilas et le mauve est de loin mon préféré . Il est très beau double. J'en ai un dans le jardin qui me vient de mon grand père d'une des maisons que nous avions dans l'Aude maman avait prit un rejet, il est en fleur mais il est au nord et végète le plus vieux est mort d'un coup le pauvre... la céanothe atire les papillons n'est ce pas ? Tu as un très beau jardin dis le bien à Monsieur Garden...
Gros gros bisous Mimie

alicesg a dit…

Nice purple flowers. Purple is one of my favourite colours. Your garden looked so huge. It looked more like a national park to me. :)

Jean-Luc a dit…

Le lilas double est superbe, ma ceanothe n'est pas encore bien en fleurs, mais ça ne saurait tarder je pense, le week-end a été ensoleillé, ce qui m'a permis de travailler au jardin et de le faire visiter samedi aprés-midi

Barbara a dit…

J'ai justement trouvé ce blog et je suis ravis! Quel beau jardin. Il faut du temps pour lire tous les "posts"....Je reviendrai pour d'autres visites.
Mes salutations,
Barbara

Anonyme a dit…

This reminds me alot about the garden my grandmother used to have.....I don't get the lilacs to grow here in my Blue Garden.

Jules~ a dit…

Kitem, it is so good to be able to visit your blog again. I am sorry to have been away from the computer for so long. Goodness I love your garden grounds. Those lilac colors are heavenly! Mine are getting ready to open and I am excited.

tweetey30 a dit…

Kitem they are beautiful all the same. I have a lilac bush in the back yard but its dead we think. It never bloomed last year so we think its a goner. Poor tree.

Anonyme a dit…

Le lilas, avec le chèvrefeuille, mes deux parfums préférés car frais et légers dans le jardin (que je n'ai pas pour le moment).
Et le lilas est une fleur qui n'est belle que dans le jardin puisque si on tente de la mettre en vase, il se fane tout de suite.

Ton jardin est magnifique, ce n'est pas la première fois que je te le dis, mais c'est une vraie parenthèse ces photos.

Remonter dans le fil de tes billets c'est aussi remonter le fil des saisons, comme un voyage dans le temps.